Greenwash-ed

Greenwash-ed

luni, 9 iulie 2018 20:24:59 Europe/Bucharest

De câte ori nu vi s-a intamplat sa intrati într-un magazin, vedeti un ambalaj cu aspect  verde, natural, care conținea cuvintele "Natural" sau "Organic" imprimate chiar pe fata produsului și ați aflat mai târziu că brandul mintea?

 

Conceptul “greenwash” a aparut in anul 1986, in New York si a fost creat de ecologistul Jay Westervelt prin scrierea unui eseu despre practica industriei hoteliere de a instala atentionari in fiecare camera pentru reducerea consumului inutil de prosoape. Ceea ce nota era faptul ca aceste hoteluri nu depuneau niciun efort  real pentru reducerea energiei , ci de fapt pentru cresterea profitului. Cu alte cuvinte, scopul hotelurilor nu era de a fi eco- friendly, ci  de a-si scadea cheltuielile.

In mod similar, conceptul de greenwash a fost adoptat pe rand in fiecare industrie, avand ca obiectiv crearea unei false ipoteze de a fi  prieteni ai mediului, pentru a-si induce in eroare clientii.

Prin analogie, industria frumusetii profita foarte des de acest concept, prin folosirea anumitor factori declansatori de marketing, si anume cuvinte- cheie: botanic, verde, denumiri de plante, natural, sanatate, viata, detox,  etc. De asemenea, culorile alese pentru imaginea produselor te duc cu gandul la brand in acord cu natura, fara aditivi sintetici, SLS, parabeni sau parfum. Din pacate, nici nu se apropie de astfel de proprietati ale gamelor organice sau naturale, cu certificare.

Aha!!! Deci despre asta era vorba de fapt, despre certificare. Intr-adevar, brandurile “greenwash” de beauty NU au certificare organica sau naturala, pentru ca a avea o certificare presupune sa respecte formula naturala sau organica a produsului conform standardelor. Faptul ca promoveaza  continutul de plante nu inseamna este indeajuns sa poata contracara ceilalti compusi chimici sau ca acest continut este in stare pura, neprelucrat, nerafinat. Sau mai exista si situatia in care brandurile  induc in eroare clientul prin ambalajul vegan sau organic, pentru ca acesta sa nu mai intoarca sticluta, cutia produsului pentru a verifica ingredientele.

 

Si totusi, ce este de facut?

 

1. Primul pas pentru a nu fi pacaliti de un brand  este sa intoarceti sticla si sa cautati lista ingredientelor. În mod legal, lista ingredientelor este singurul loc pe  ambalaj unde un brand este obligat să spună adevărul despre componentele produsului. Acolo veți putea vedea dacă ingredientele folosite au fost organice sau nu.

2. Un alt sfat pentru a detecta produsele ecologice false este de a căuta "a se folosi inainte de". Produsele ecologice nu durează mai mult de 18-24 luni, deci dacă data de valabilitate este mai lungă decât cea a folosirii produselor, este posibil ca ingredientele utilizate pentru a  conserva formula să se bazeze pe substanțe chimice sintetice.

Daca data de valabilitate nu este mentionata, iar pe produs vedeti doar acel capacel ( simbolul PAO- perioada dupa deschidere), inseamna ca acel produs are un termen de valabilitate de minim 36 de luni, ceea ce inseamna ca pentru a rezista au fost folositi agenti sintetici de conservare, adica acele substante chimice daunatoare.

3. Cautati logo-ul ce demonstreaza ca produsele detin certificarea naturala, bio sau organica. In functie de tara producatoare, acestea pot fi: pentru UK- Soil Assosiation, Franta- ECOCERT, Austria- Austria bio, SUA- USDA Organic , Germania- BDIH, etc.

Acestea sunt organismele care pot certifica formula si ingredientele unui produs , avand grija ca sunt respectate conditiile legale. De exemplu, Soil Association certifica produsele care fiind organice numai daca au in compozitie minim 70% ingredient de natura organica.

 

Asadar, data viitoare cand mergeti la cumparaturi de produse de ingrijire, petrecti mai mult timp in fata raftului si verificati cu atentie pasii de mai sus daca va doriti un produs de calitate cu adevarat. In cazul in care niciunul din cei 3 pasi enumerati nu sunt respectati, va asteptam pe #orgabeauty.ro, unde veti vedea ca toate brandurile comercializate de noi nu sunt greenwash-ed, ci sunt cu adevarat organice sau naturale.

Spor la cumparaturi!

Postat în News De:

Orgabeauty by Daniela T.

Bine ai venit!
Aboneaza-te la newsletter pentru a fi la curent cu noutatile Orgabeauty. In plus, primesti 10% la prima comanda plasata si esantioane din produsele noastre. Iar la cumparaturi de peste 199 lei, transportul este gratuit.